mandag 10. oktober 2011

En liten te-historie

Det varmer et coach-hjerte når kundene mine føler seg hjemme hos meg. Ikke det at jeg forventer at alle skal gjøre det fra første stund, selvfølgelig – det er bare bra at man er avventende og spent den første gangen. Men etter hvert skjer det ofte noe. Sånn som her om dagen. Jeg spurte en jente som har vært innom noen ganger om hun ville ha en kopp te.

Da lyste hun opp i et stort smil og sa triumferende: Nei, takk! Jeg har nettopp innsett at jeg egentlig ikke liker så godt te, jeg! Og så la hun til: Tenk, det tenkte jeg på veien hit – du skjønner at jeg har noen venninner som er så veldig glad i te, og jeg synes for syns skyld at jeg må drikke det når jeg er der på besøk. Men på veien hit tenkte jeg på at når jeg kommer til Kari så skal jeg faktisk si nei takk. For hos Kari kan jeg være akkurat som jeg er – og det er såååå deilig!

Da skjønte jeg at hun stolte på meg. For hos en coach skal man ikke trenge å forestille seg eller gjøre inntrykk eller passe inn. Hos coachen skal man føle at man får lov til å være akkurat den man er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar